Když si hrajou holky


Hravost je  vlastnost stereotypně mužská resp. klučičí. Ale i holky si chtějí, umějí a můžou (díky, Danko! Mlyny navěky)  HRÁT.  Stačí jim k tomu málo. Osvobodit se od podvědomé potřeby čechrat si peříčka a klovat se navzájem před zraky pyšných, panovačných, vybíravých a nespolehlivých  kohoutů. Kde jinde jsou k tomu podmínky přímo laboratorní? Jistě, na Tvořivém víkendu pro ženy a dívky. Tam chlapi nesmí málem ani zavolat telefonem :-).

Jeden takový jsem absolvovala před pár lety (omlouvám se za vágní dataci, moje vnímání času je silně gumové) v nádherné krajině okolo Hluboček. (Já se tam vrátím! Jednou. Určitě. Když ne na dovolenou, tak aspoň na otočku.)

Během jednoho prodlouženého víkendu jsem se:
  • nechala opečovávat způsobem, který je mi běžně nedostupný
  • naučila pít zázvorový čaj, 
  • hejbla si kostrou, 
  • nasmála se do sytosti, 
  • objevila jsem cvičení, které mi jde k duchu i k duhu, 
  • vyrobila si herbář 
  • a zažila dva zásadní okamžiky svého sebe-si-uvědomování. 

Na tři dny to není zrovna málo, ne?

Jedním z okamžiků "O" byla hra na Muže-ideál.

Pravidla byla celkem jednoduchá. (Kokolia! Já tu jeho hru, co má jediné pravidlo, fakt jednou někde vyštrachám! EDIT: A taky, že jo! Zde, prosím.). Každá z přítomných dam a dívek, byla nás asi dvacítka v poměrně pestrém věkovém vějíři, si měla  na papír sepsat, jak by si představovala ideálních partnera-muže.
Co by měl, mohl a nesměl "mít".
Když jsem měly hotovo, sesedly jsme se do náhodně utvořených dvojic a teď jsme měly sestavit totožný seznam, ale pouze z vlastností/charakteristik, na kterých jsme se ve dvojici shodly. A ano, chápete správně, skupinky se postupně rozšiřovaly, až jsme nakonec o ty vlastnosti ideálu "kompromisovaly" všechny.
Bylo úžasné sledovat, jak se z původních naprosto konkrétních požadavků a představ, napsaných pod vlivem snů, přání, zkušeností a zranění každé z nás, vyloupávají obecné kategorie, které se nejenom dají libovolně interpretovat, ale které jsou v závěrečné 10bodové kombinaci taky splnitelné jenom jedinci Božské podstaty (smrtelníci prominou).


Chcete příklad?

Tenhle seznam byl jedním z výchozích:
  1. osvobozený od žárlivosti
  2. nesmí být vulgární
  3. nesmí se stydět v soukromí projevovat city
  4. na veřejnosti musí stát na mé straně, i když se mnou nesouhlasí. "Doma" mi to pak klidně může dát "sežrat"
A toto jsme podepsaly všechny, a zároveń žádná:
  1. spolehlivý
  2. prakticky empatický
  3. komunikativní
  4. inteligentní
  5. zdravě sebevědomý
  6. ne-líný
  7. musí mít rád mě a děti
  8. podporující
  9. bez závislostí
  10. sympaťák

P.S.: Místopřísežně prohlašuju, že tohle NENÍ ZADÁNÍ!

Myšlenkový hudební doprovod: Ta Jana z Velké Ohrady - Konečná
(Audio ani video záznam na veřejných webech bohužel nenalezen)

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

S.Zhlédnuto: Zachraňte Edwardse (Dagmar Smržová, Febio, HBO, 2010)

Z cest(y): Rešovské vodopády (věnováno nejneočekávanější telefon-zvednuvší ježbabce posledních dní - Vti)

Milý deníčku...(3)